25 Ekim 2013 Cuma

İlk tatilimiz

Kızım Haziran ayında doğduğundan aslında ilk tatilini annemlerin yazlığında Tekirdağ da yaptı ama 15,5 aylıkken babası ve benle beraber yani muhteşem üçlü ;) olarak ilk tatilimiz Fethiye ölüdeniz e oldu. Bizim minik Ttil köylerindeki Aqua park vs anlamayacağı için ve bizde kafa dinleyelim diye araştırdığımız yerler biraz tabiri caizse  fos çıktı. Çünkü küçük yerler ya sadece oda kahvaltı veriyor ya da yarım pansiyondu. Verilen yemekleri de Sİmayın yiyebileceği düzeyde beklediğimizden ufak ama sakin yerlerle ilgili planımız olmadı. Datça falan istemiştik ya da adrasan. Ama Havalimanı'ndan mesafe çok fazlaydı. Biz de kala kala yine bir tatil Köyü'ne kaldık. Fethiye de otel belcekız da konakladık. 5 gece kaldık. Eylül sezonunda gittiğimiz için zaten maliyet olarak ta baktığımız küçük pansiyonlarla aynı fiyata denk geldi hem de tam pansiyondu. Denizi çok dalgalı kesinlikle ufak bir bebek için ideal değil ama ortam süperdi. Otelden çıkınca direk bir sahil boyu var orada yürüdük, çarşıya çok yakındı orada gezdik. Bir de otelin anlaşmalı bir yeri vardı. Orada deniz kıpırdamıyor bile. Fethiye nin kumburnu diye bir ucu var . 1 gün oraya gittik 2 gün de o anlaşmalı yere gittik diğer zamanımızı da otel havuzunda geçirdik.
Gittiğimiz zaman simayın uykuları bozuk olduğu zamandı çünkü hala çıkmayan köpek dişleri çıkıyordu ve biraz da burnu akıyordu. İlk tatilimiz, yapabilir miyiz acaba falan derken gidenler nasıl gidiyor sanki dedik atladık uçağa geldik Fethiye ye. Kızım beni hayal kırıklığına uğratmadı. Derseniz ki tam randımanlı hiç birşey olmadı. Eşimle başbaşa  birşey yapamadık, yemeklerimizi alelacele yedik. Animasyonları izleyemedik çünkü bizim bıdığın erken uykusu geldi 21.30 gibi .Aa bugün  de dansçılar varmış aa bugün de akrobasi varmış diye diye geçti 5 gün..gece güzel uyuyamadığı için erkenden uykusu geliyordu tabi ama napalım zaten bilerek gitmiştik. Herşeyde rağmen çok güzeldi. Mesela orada ayrı ayrı kahvaltı etmeye daha çok alıştı ve yemek seçeneği daha fazla olduğundan denedim vermeye çoğu şeyi..fotoğraflar çekildik, kameraya aldık , eşimle rakımızı da içtik, tatlımızı
da yedik çok güzel anılarla geri döndük. Hayat dediğin nedir ki zaten ?
Ne demişler bulunduğun kıyıdan ayrılmazsan okyanusun ötesindeki adalara asla ulaşamazsın..
Arada kıyıdan uzaklaşmak iyi gelir . Sevgiler ;))

Bebeğime yemekler

1 yaşına gelene kadar karıştırıp verdiğim kahvaltılıkları 1 yaş sonrası hep ayrı ayrı vermeye çalıştım. Her seferinde yedi mi ? Yemedi tabi.. Çıkardı,kustuğu bile oldu. Ama her seferinde denedim ve başardığımı düşünüyorum. Kahvaltı olarak peynir ve yumurtayı dönüşümlü veriyorum. Dr umuz her gün yumurta verebileceğimi söyledi.  Peynirli omlet ,zeytin, küçük tam buğday, çavdar bazen de beyaz ekmeğe bal sürüyorum bazen fındık ezmesi sürüyorum. Mevsiminde domates ,salatalık verdim. Her gün kahvaltı sonrası 1 tane hurma veriyorum çekirdeğini çıkartarak. Sütünü içiyor. 120 cc kadar. Öğlen meyvesi var. Muz ,elma,armut,nar,üzüm mevsimine uygun veriyorum. Önceden elma ve armudu rendeden geçirerek verirdim 1,5 aydır falan küçük küçük doğrayarak veriyorum. Beraber meyve saati yapıyoruz. Ben de sebeplenmiş oluyorum böylece ;)
Öğlen 13.00 gibi çorba ayda yemek veriyorum. 13.30 gibi uyuyor. Uyandıktan sonra 150 cc süt veriyorum. Saat 17.30 - 18.00 gibi de kendi mayaladığım yoğurdunu veriyorum. Eğer mayalanmaya vakit bulamadıysam ya da unuttuysam Pınar markanın organik yoğurdundan veriyorum. Akşam kendi yemeklerimizden veriyorum. Yemediği elbette var .mesela taze fasulye ,ıspanak ,semizotu çok sevmedi , yemek şeklinde yemedi. Yemediği bu sebzeleri çorbalarına katarak yani ezerek vermeye çalışıyorum ama denemeye devam. Akşam ona uygun bir yemeğim yoksa mesela kuru fasulye gibi yemekleri gece vermeyi tercih etmiyorum şu an için . Bazen ona uygun birşeyler yapıyorum bazen de aptamilin mamalarından veriyorum. Yatmadan önce de süt veriyorum 90 cc kadar ve son olarak gece 1 kez 90 cc süt veriyorum. Dr umuz 400 cc yi geçmemem gerektiğini söyledi . Bn de gece beslemeyi 18 aylık kesmeyi düşündüğümden kademeli olarak azaltıyorum. Daha önce 120 veriyordum şimdi 90 cc ye düşürdüm , hatta artık 60 cc ye düşürmeyi planlıyorum. Çünkü bu aydaki bebeklerin gece beslenmesine gerek yokmuş.

Uzun zaman sonra

Çok uzun zaman olmuş. Blog oluşturmaya karar verdiğim zaman simayım ufacıkmış. Şimdi neredeyse 17 aylık oldu. Hem başkalarıyla düşüncelerimizi paylaşmak hem kendi yaşadıklarımı aktarmak ve saklamaktı amacım. Tekrar düşüncelerim arasına girince birşeyler yazmak istedim. Biriciğim hızla büyüdü .Bu dönemde neler oldu, neler..
Çıkmak bilmeyen dişler, dişlerde beraber gelen burun tıkanıklığı ve akıntısı. Karıştırmacalar , yeni öğrendiği bir sürü şey. Bunları görmek beni inanılmaz mutlu ediyor . Dede, anne, mama,pisipisi (kediye) , gak (kargaya), baba,annaanne,su,kaka,çiş,gel,al ,hınhın (arabaya ) ve bunun gibi şeyler söylüyor. 5,5 aylıkken çıkardığı ilk dişlerden sonra yavrum sürekli diş çıkardı . Üst , alt dişler derken azılar geldi şimdi de üst köpek dişleri patladı. Şu sıralar alt köpek dişlerini beklemekteyiz. Tez zamanda çıksın da uykusuz gecelerimiz biraz hafiflesin istiyorum en azından ;)